Mamak’ta bulunan Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 1995 yılından beri öğrencilerine becerilerini keşfetme ve geliştirme olanağı sunmaktadır. Bu çalışmalarını AB projeleri ile daha ileriye taşımayı hedefleyen meslek lisesi şu ana kadar 15 gün ile 1 ay arasında değişen süreliğine 60 öğrencisini Türkiye Ulusal Ajansı’nın sağladığı AB fonu ile staj amaçlı yurtdışında götürmüştür. Aynı fonla 2 yıl süren "İş Tutkusu" isimli AB projesini bu yıl tamamlayan okul, Avrupa’nın 4 farklı ülkesinden meslek liseleriyle ortaklık yapmıştır. Projenin nihai hedefi, Ağırlama ve Yiyecek İçecek Sektörünün gelecekteki elemanlarını yetiştiren mesleki eğitim personelinin becerilerini artıracak yaklaşımlar geliştirmektir.
Bu yaklaşımların tümüne ve proje detaylarına, Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin tasarladığı proje websitesi www.passionforenterprise.eu adresinden ulaşılabilmektedir. Ortak kurumlar Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Türkiye), Sussex Downs College ve Grand Hotel Eastbourne (İngiltere), SEDU Mesleki Eğitim Koleji (Finlandiya), Amersfoort Otelcilik Meslek Lisesi (Hollanda), Panzini Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi (İtalya) öğrencilerinin mesleklerine duydukları tutku ve motivasyonu artırmaya yönelik iyi uygulamalarını bir e-kitapçıkta biraraya getirmiş ve bu uygulamaları ülkelere yapılan ziyaretlerde sergilemiştir.
Projenin kitapçığına göre, özellikle işverenlerin öğrencileri eğitme ve değerlendirme aşamalarına daha çok dahil edilmesi gerektiğinden bahsedilmektedir. Meslekten gelen ve başarı öykülerine sahip kişilerin etkili rol model olarak okul terkinin de azalmasına katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin iş ve girişimcilik becerilerinin maksimum düzeye gelmesinde proje tabanlı gerçek yaşam uygulamaları önemli bir faktördür. Proje tabanlı çalışmalar başlangıcından sonuna kadar, öğrenciler tarafından bizzat yapılan faaliyetlerdir. Böylece öğrenciler, yaptıkları işin içeriği, planlaması, sunumu ve bütçelendirilmesi konusunda sorumluluk alarak alanlarına daha fazla yoğunlaşmaktadır.
2 yıl süren bu projenin logosu da Bilişim Teknolojisi öğrencileri arasından en iyi tasarımı sunarak Semanur Şimşek tarafından tasarlanmış, projenin Türkiye ayağında da Pastacılık öğrencileri tarafından hazırlanan yaş pasta üzerinde kullanılarak ve 4 öğrenci Finlandiya ziyaretine dahil edilerek öğrenci katılımına dikkat edilmiştir. Oluşturulan uluslararsı ağ sayesinde, okul ileriki zamanlarda ortak kurumlarla öğrenci ve öğretmen değişimini hedeflemektedir.
Gazete haberleri için tıklayınız.dosyalar/2014_11/26113051_p4eyaygnlatrma.docx
Koordinatorlerimiz proje kapsamında Terni’de tapılan seminerde öğrendiklerini sınıflarda uygulamaya başladı. Daha fazla bilgi için tıklayınız...dosyalar/2014_12/19030440_web2damla.docx
Akran Eğitimi (Peer to Peer Tutoring) AB Leonardo Da Vinci Yenilik Transferi programı kapsamında gerçekleştirilen bir projedir ve AB Hayatboyu Öğrenme Programı hedeflerinden “Avrupa´daki tüm eğitim kurumlarında kalite güvencesini sağlama yolunda işbirliği yapma” ilkesine karşılık gelmektedir. Akran Eğitimi P2P uygulamasının okul terklerini azaltmak için diğer ülkelere ve eğitim sistemlerine aktarılmak üzere model olması hedeflenmektedir.
Projemize ait detaylara http://www.peer2peertutoring.eu adresinden ulaşabilirsiniz.
Toplantı kapsamında 6 öğretmenimiz "akran koçlarının eğiticililerinin eğitimi" başlıklı 2 gün süren seminere katılmışlardır. Edinilen bilgiler doğrultusunda Eylül 2014´te öğretmen ve Ekim 2014´te öğrenci eğitimlerimiz düzenlenmiştir. Projenin pilot uygulamaları ise Ekim 2014-Mayıs 2015 tarihleri arasında gerçekleşecektir.
fotograf_galerisi_1019545.htmll
Akran Eğitimi (Peer to Peer Tutoring) AB Leonardo Da Vinci Yenilik Transferi programı kapsamında gerçekleştirilen bir projedir ve AB Hayatboyu Öğrenme Programı hedeflerinden “Avrupa´daki tüm eğitim kurumlarında kalite güvencesini sağlama yolunda işbirliği yapma” ilkesine karşılık gelmektedir. Akran Eğitimi P2P uygulamasının okul terklerini azaltmak için diğer ülkelere ve eğitim sistemlerine aktarılmak üzere model olması hedeflenmektedir.
Proje ortaklarımız:
Casagrande Cesi Meslek Lisesi IT
Frontiera Lavora Eğitim Danışmanlık Şti IT
Umbria Bölgesi Milli Eğitim Müdürlüğü IT (Terni sehri bu bölgede)
Ostuni Jean Monnet Meslek Lisesi IT
Henri Coandi Meslek Lisesi RO
Sibiu Milli Eğt Müd Teftiş Kurulu RO
Arnavutköy Ilçe MEM TR
Opal Egt Dan Sti TR
Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
fotograf_galerisi_1073811.html
Toplantıya İstanbul ili Aranavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü´ne bağlı her okuldan bir rehber, bir projeden sorumlu öğretmen ve bir müdür yardımcısı katılmıştır. Projenin hedef, kapsam ve beklenen sonuçları hakkında bilgi verilmiş, katılımcı öğretmenlerin soru ve görüşleri proje ortakları ile paylaşılmıştır.
fotograf_galerisi_1073829.html
fotograf_galerisi_1073849.html
TC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜNLÜK ÇALIŞMA ÇİZELGESİ
Faaliyetin Adı: Akran Eğitimi Yoluyla Okul Terkinin Azaltılması
Yeri: Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Tarihi: 01-05.09.2014
dosyalar/listele_dosya_1073802.html
fotograf_galerisi_1073870.html
Türkiye,Finlandiya, İtalya, İngiltere ve Hollanda ortaklarıyla gerçekleştirilen projemiz.
İtalya fotoğrafları için tıklayınız.fotograf_galerisi_662789.html
Türkiye fotoğrafları için tıklayınız.fotograf_galerisi_752943.html
Resimler için tıklayınız...fotograf_galerisi_729066.html
İtalya Bari- Ostuni: Peer to peer tutoring, final meeting (Akran Eğitimi Final toplantısı-Eylül 2015)
Resimler için tıklayınız...fotograf_galerisi_1428277.html
Erasmus + KA1 Project
Energy Physchology in the classroom to recude early drop-outs Course in Madrid 2015
Okul terkini azaltmak için sınıfta uygulanan Enerji Psikolojisi Kursu Mart-2015 İspanya Madrid
Resimler için tıklayınız...fotograf_galerisi_1428280.html